woensdag 14 december 2011

Van alles en nog wat

De afgelopen weken ben ik met verschillende dingen bezig geweest.


Zeven verschillende blokken heb ik gemaakt.


Dit zijn de blokken 46-47-48 en 49 van de Civil War Bow.
Omdat er nog maar 4 blokken te gaan zijn,
wil ik een beslissing nemen over
"hoe deze blokken aan elkaar te zetten".
Op 6 september heb ik al gemeld dat het misschien leuk zou zijn
om 8 rijen van zes blokken = 48 blokken te maken
en 4 hoekblokken maakt 52 blokken


Maar het zijn dit jaar 53 weken dus 53 blokken
en dan wil ik ook nog één signatuur blok maken
 dan komt het totaal op 54 blokken.
Ook vind ik ecru tussenbiezen zo "gewoon".

Daarom ben ik in mijn lappenmanden gaan zoeken
 en daar vond ik een grote donker blauwe lap.
Daar heb ik wat blokken op gelegd om naar het effect te kijken.


Eigenlijk vind ik dit zo wel een leuke sprekende quilt worden.
Rood - wit (ecru) - blauw zijn ook echte Amerikaanse kleuren
dus ga ik voor blauwe tussenblokken!


Dit is mijn tekening uit EQ7.
Ik heb alle blokken nagetekend en ik maak ze op 6"x6" ongeveer 15cmx15cm.
De quilt gaat zo 59" x 85" = 1.60m x 2.16m meten.



 Deze twee blokken zijn de eerste blokken van de Camelot quilt. 
Het grote "blok" (cirkel) heeft de originele maat van 16"x16" (40cm x 40cm).
Ik heb hiervoor mallen gemaakt (op de "lamineer" manier).
De grote blokken ga ik maken in jaren '20 stofjes
en het moet een quilt worden voor op het logeerbed.
Daarvoor wil ik 25 blokken maken (16 blokken telt het patroon).
Sommige blokken maak ik dubbel en ik teken zelf nog wat andere blokken.

Wat ik van het kleine blokje ga maken, weet ik nog niet.



Dit kleine blokje meet 8" x 8" (20cm x 20cm).
Omdat ik de blokken zelf in EQ7 getekend heb,
heb ik het blokje op ware grootte, op freezer papier uitgeprint.


vervolgens heb ik de delen genummerd en uitgeknipt


daarna heb ik de delen op de achterkant van de stof gestreken
en om de delen heen getekend


vervolgens heb ik de delen met naad uitgeknipt


tenslotte heb ik het blok uitgelegd
en aan elkaar gezet.

Twee manieren van hetzelfde blok in verschillend formaat!

En dan het laatste blokje op mijn beginfoto van dit logje.


Op de kaft van dit enige boek met crib en doll quilts
staat een rood-groen quiltje.
Ik vind het een echt kerstquiltje!


Daarom heb ik het quiltje getekend
 en omdat ik niet zo van appliceren houd,
heb ik een ander middenblokje getekend
en dat heb ik gemaakt.

Of het kerstquiltje vóór deze kerst nog af komt...???!!!

Groetjes,
Wilma


13 opmerkingen:

  1. Mooie blokken heb je gemaakt. Ik vind de blauwe achtergrond mooi, heel amerikaans. Het kerstquiltje ziet er leuk uit. Zou leuk zijn als hij voor kerst af is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hard gewerkt en mooie blokken. Ik zou ook voor de blauwe gaan. Het geeft rust en de kleuren en blokken komen veel mooier uit. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi met die blauwe stof ertussen! Ja dat staat perfect! Ook je miniquiltje wordt beeldschoon en wat een mooi middenblok heb je gekozen en je Camelotblokken zijn ook al zo mooi! Je bent wel erg druk geweest! Geniet van je steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, wat mooi allemaal. Ik vind de blokken op de donkerblauwe achtergrond echt schitterend.
    Oh en ook al aan de Camelot, een prachtige quilt, waar ik niet aan ga beginnen vanwege de puntjes en de rondingen. Jou gaat het goed af, zo te zien.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, wat ben jij bezig geweest, Wilma. Echt prachtig. Wat gedurfd om de blauwe achtergrondstof te kiezen. Echt prachtig wordt hij in het blauw. En je komende kerstquiltje ziet er zo mooi en strak uit. Veel quiltplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo, bezige bij!! Mooi hoor, die donkerblauwe achtergrond bij je blokken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die blauwe achtergrond is prachtig. De blokjes beginnen helemaal te leven!
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat laat jij weer een prachtige dingen zien! Die blauwe tussenblokken staan inderdaad heel erg mooi... goed idee zeg!
    De Camelot quilt vind ik ook zo prachtig en jij doet het ook allemaal zo netjes... complimenten hoor.
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje Wilma, je hebt niet stil gezeten. Wat is die quilt mooi met dat blauw ertussen. Inderdaad veel beter dan de beige sashings.
    Je bent ijverig aan het tekenen geweest en hebt ook nog een en ander ( dat wil zeggen: een heleboel gemaakt. Geweldig. Petje af.
    Zou zo maar kunnen dat in ieder geval de top van het kerstquiltje afkomt. Dat zou me helemaal niet verbazen.

    Groetjes en veel succes met al het moois wat je steeds weer maakt.
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die blauwe achtergrond staat heel mooi. De combinatie met het beige ook. Je hebt prachtige blokken gemaakt. Leuke oplossing voor het middenblok van de kerstquilt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie blokken heb je gemaakt.
    Kleuren zijn erg mooi.

    De achtergrondstof blauw staat super bij de blokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige blokken heb je gemaakt ! ! !

    Gr Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezoekt en een reactie achter wilt laten.
Jij weet op wie jij reageert, zo wil ik ook graag weten wie op mij reageert m.a.w. ik wil ook graag weten wie jij bent. Anonieme reacties of reacties van mensen die zich niet bekend (willen) maken, worden door mij meteen verwijderd.

DOOR MIJ GEMAAKT

DOOR MIJ GEMAAKT
Stamboomquiltje

Kaffe Fasset quilt in serre

Little Sunny 2011

sjaal

Made in Holland 2001 (ontwerp Kaffe Fasset)

theemuts (eigen ontwerp)

tas (ontwerp Salgarollo)

kraamcadeautje

tasje

borduurtjes

zomerzon

winterdeken

Versailles (ontwerp Salgarollo)

Home is... (quiltje 3)

zomerdeken

Trip around the wold 2003

teatime 1999

Mary's cribquilt #1

cadeautje 2002

Marriets Mandjes

cadeautje 2002

kinderquiltje

cadeautje 2002

kerst 2002

Lappen Liber 1999

Hommage aan Annie Heslop

merklapquiltje

Japanse juweeljes in een Hollands jasje

lentemandjes

Folkart (2002 ufo)

it's not easy to bee green 2001

Hommage aan Oberkampf

Klosjeskleed (ufo)

hexenjacht 2001

Redwork (ontwerp Bunny Hill) ufo

Herfstzon

Winterblues (ontwerp Salgarollo)

Kerstster (ontwerp Salgarollo)

Amish Quilt (ufo 2001)

Dear Jane (ufo 2001)

Kerstkleed (ontwerp Salgarollo)

Sterren

Tuinquilt (variatie Kaffe Fasset)

Schôn van ut lilluk

kerstmannen

rising sun (detail)

Y2K (top ufo 2000)

Sterren in rood

Upstairs Downstairs

cadeautje 2004

kerstsampler 1999

applicatiequiltje

Welsh quilt (ufo 2006)

Roosje (2004 Eigen ontwerp)

Pour les Dames (eigen ontwerp)

Zon, zee, zand

banenquilt (Jan Mullen techniek)

La maison (quilt 2)

eerste quiltje maart 1998

Visite (eigen ontwerp)

Miss Bennet (eigen ontwerp)

Annabel (eigen ontwerp)

Celine (eigen ontwerp)

Dorothy 2010 (eigen ontwerp)

Torchons (ontwerp Anne van Damme)

Elisabeth (eigen ontwerp)

Fleur pour Monique (eigen ontwerp)

boutis

Elise detail (ufo) (eigen ontwerp)

merklapje 1997

Georgina (reproductie antiek quiltje)