woensdag 21 december 2011

Donkere dagen voor Kerst

Vandaag de korste dag!
Ik vraag me af hoe mensen in het hoge Noorden
deze donkere dagen ervaren,
want hun dagen zijn nog véél korter.

Er is van alles te doen in en om huis ter voorbereiding op de kerstdagen.
De boom is gezet en versierd.


Boven de bank hangt mijn kerstquilt
die ik een paar jaar geleden gemaakt heb,
het is een ontwerp van Kristel Salgarollo uit België.


Op tafel in de serre ligt nog een "Salgorollo kerstquilt".


Dan nog een gezellig hoekje met een sterrenquilt.


In de gang een "oude" kerstbomenquilt uit 1999.


Op de vensterbank mijn kerststalletje van Jim Shore.


In mijn linnenkast vond ik nog een geborduurd kerstkleedje.
Ik denk dat ik het zo'n 20 jaar geleden gemaakt heb
maar van wie het patroon is, weet ik niet meer.
Ik heb het patroon toen gekocht in het NHC in Breda.
Jammer genoeg zitten er wat oude vergeelde vlekjes in die ik er maar niet uit krijg.
Mochten jullie tips hebben om die vlekjes eruit te krijgen, dan hoor ik dat graag.
Maar het kleedje ga ik deze kerst toch gebruiken.


En dan mijn nieuwe quiltje waarover ik in mijn vorige berichtje vertelde.
Het is geïnspireerd op een 19de eeuws cribquiltje.
Géén kerstquiltje maar de kleuren rood-groen-wit passen er wel goed bij.
De top zit in elkaar, ik moet het nog strijken en dubbelen
en het quilten moet wachten tot na de kerstdagen.


Ik wens jullie allemaal veel succes met de voorbereidingen voor kerst.
Groeten,
Wilma


14 opmerkingen:

  1. Veel plezier in deze dagen voor de kerst !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb jij veel mooie zelfgemaakte kerstspullen zeg! Allemaal even mooi!!
    fijne kerstdagen, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er allemaal mooi en gezellig uit, wat een prachtige quilts laat je zien. En voor jouw ook succes met de voorbereidingen en een hele fijne en gezellige kerst gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, vooral die ' salgorollo '.
    Ook voor jou, fijne dagen.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Wilma, wat mooi allemaal. Ik vind je eerste quilt mooi. Vooral die kleine sterren in de rand. Echt top. Ik ben dol op dat soort details. Je nieuwe quilt, is ook wel heel erg mooi aan het worden. Ik weet nog dat ik vroeger in de kleurenleer leerde dat je nooit rood met groen mocht combineren, maar het is o zo mooi. Dank voor het delen van zoveel moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een prachtige quilt en een nog mooier borduurtje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kerstquilts heb je. Je laatste quilt is ook mooi geworden. Hele fijne dagen en eniet van de kerstsfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leukerds laat je zien
    Jij bent ook in de ban vd sterren en fan van Christel haar patronen
    Ze zien er stuk voor stuk mooi uit
    Hele fijne, warme liefdevolle dagen gewenst!
    Freubelgroet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er allemaal prachtig uit. Hele fijne feestdagen en veel goeds voor volgend jaar.
    Groeten WilmaO

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De Salgorollo kerstquilt vind ik prachtig, heel apart. Het ziet er gezellig bij je uit hoor. Hele fijne dagen en een groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Al deze mooie en leuke handwerken verlichten ongetwijfeld de donkere dagen!
    fijne feestdagen, groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je top is prachtig geworden en wat een leuke dingen laat je ons zien! Ik wens je heel fijne Kerstdagen en een voorspoedig 2012,
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige dingen heb je gemaakt! En zoveel. Geweldig hoor.
    Fijne kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kerstquilts.
    Ik wens jou fijne kerstdagen en een mooi 2012.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezoekt en een reactie achter wilt laten.
Jij weet op wie jij reageert, zo wil ik ook graag weten wie op mij reageert m.a.w. ik wil ook graag weten wie jij bent. Anonieme reacties of reacties van mensen die zich niet bekend (willen) maken, worden door mij meteen verwijderd.

DOOR MIJ GEMAAKT

DOOR MIJ GEMAAKT
Stamboomquiltje

Kaffe Fasset quilt in serre

Little Sunny 2011

sjaal

Made in Holland 2001 (ontwerp Kaffe Fasset)

theemuts (eigen ontwerp)

tas (ontwerp Salgarollo)

kraamcadeautje

tasje

borduurtjes

zomerzon

winterdeken

Versailles (ontwerp Salgarollo)

Home is... (quiltje 3)

zomerdeken

Trip around the wold 2003

teatime 1999

Mary's cribquilt #1

cadeautje 2002

Marriets Mandjes

cadeautje 2002

kinderquiltje

cadeautje 2002

kerst 2002

Lappen Liber 1999

Hommage aan Annie Heslop

merklapquiltje

Japanse juweeljes in een Hollands jasje

lentemandjes

Folkart (2002 ufo)

it's not easy to bee green 2001

Hommage aan Oberkampf

Klosjeskleed (ufo)

hexenjacht 2001

Redwork (ontwerp Bunny Hill) ufo

Herfstzon

Winterblues (ontwerp Salgarollo)

Kerstster (ontwerp Salgarollo)

Amish Quilt (ufo 2001)

Dear Jane (ufo 2001)

Kerstkleed (ontwerp Salgarollo)

Sterren

Tuinquilt (variatie Kaffe Fasset)

Schôn van ut lilluk

kerstmannen

rising sun (detail)

Y2K (top ufo 2000)

Sterren in rood

Upstairs Downstairs

cadeautje 2004

kerstsampler 1999

applicatiequiltje

Welsh quilt (ufo 2006)

Roosje (2004 Eigen ontwerp)

Pour les Dames (eigen ontwerp)

Zon, zee, zand

banenquilt (Jan Mullen techniek)

La maison (quilt 2)

eerste quiltje maart 1998

Visite (eigen ontwerp)

Miss Bennet (eigen ontwerp)

Annabel (eigen ontwerp)

Celine (eigen ontwerp)

Dorothy 2010 (eigen ontwerp)

Torchons (ontwerp Anne van Damme)

Elisabeth (eigen ontwerp)

Fleur pour Monique (eigen ontwerp)

boutis

Elise detail (ufo) (eigen ontwerp)

merklapje 1997

Georgina (reproductie antiek quiltje)