donderdag 1 december 2011

1 december

"December brengt ons na elkaar
Sint Niklaas, Kerstmis en Oud jaar"

Uit: Tekeningen en versjes van Rie Cramer


Wat vliegt de tijd,
het is net of ik enkele maanden geleden de kerstboom pas opgeruimd heb....
Komt het door het ouder worden dat alles zoveel sneller lijkt te gaan?

December is voor ons altijd een drukke en gezellige maand
 met verjaardagen,
Sinterklaas, Kerst en de jaarwisseling.
Een maand met voorbereidingen, drukte en gezelligheid.

Maar nu is het ook een tijd van verdriet  
omdat een lieve vriendin heel erg ziek is...

Door deze omstandigheden komt het er niet van
om veel te quilten en te handwerken
want er zoveel andere belangrijkere dingen te doen.

Toch zijn er wel plannen en een beginnetje gemaakt.
We gaan met onze bee starten met een gezamelijk en nieuw project.
"Camelot" een patroon van Trish Harper (klik dan zie je hier haar fotoboek ).

We hebben het patroon in Australiƫ gekocht.


 Trish Harper heeft zich laten inspireren door een Coverlet uit 1803-05
 uit de collectie van het Victoria & Albert museum in London.


 Deze foto komt uit het boek:
 Quilts 1700-2010
Hidden Histories, Untold stories
edited by Sue Prichard


Omdat ik altijd graag werk
 met mijn eigen gemaakte tekeningen en mallen uit EQ7
heb ik de afgelopen weken getekend en gepuzzeld.
Want het was een heel gepuzzel...
om alle blokken netjes in EQ7 te krijgen.
Maar het is gelukt.


Omdat ik eens iets  "anders dan anders" wil maken,
heb ik voor jaren 20 stofjes gekozen
want ik wil een vrolijke quilt voor op het logeerbed.

Het eerste blok heb ik geknipt.


Het worden erg grote blokken, 
 de cirkels, die in een vierkant gezet worden,
 zullen uiteindelijk 40x40cm of 16"x16" gaan meten.

Nu ik mijn eigen tekeningen en mallen heb,
denk ik erover om de blokken ook nog in het klein te gaan maken
voor een andere quilt... maar daarover later meer.

Kijk eens naar die kleine hexabloem rechtsonder in bovenstaande foto,
die bloem is gemaakt door Ria en
zij bracht haar quilt deze week mee om mij te laten zien.


* Wordt Vervolgd *








9 opmerkingen:

  1. Mooie dingen laat je weer zien. Ik wens je kracht om je vriendin bij te staan.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie stofjes laat je zien. Ik hoop dat je je vriending veel steun kunt bieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je mooie stoffen uitgekozen voor de Camelot.
    En de hexagontop is erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar voor je, dat je vriendin zo ziek is. Ik wens je heel veel sterkte toe en dat je vriendin kan steunen in deze ook voor haar moeilijke tijd.
    Ondanks het verdriet, heb je ook wat moois onder handen. Leuk dat je voor die stofjes hebt gekozen; dat geeft een heel andere quilt, dan die ik tot nu toe gezien heb. Geniet maar van je lapjes; vaak helpt het om vervelende dingen even te vergeten of een betere plaats te geven. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke plannen, maar ik wens je vooral veel sterkte met je verdriet om je lieve vriendin!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig patroon, ik zag het al hier en daar. De stoffen die je gebruikt vind ik ook erg mooi. De hexagonnetjes blijf ik ook zo mooi vinden.
    Heel veel sterkte met je vriendin.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad een geweldig patroon en wat een vrolijke stofjes heb je gekozen! Veel plezier ermee en succes met het verkleinen! Groetjes
    Lida
    P.S. Sterkte voor je vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vraag me ook vaak af waar de tijd blijft. Hij vliegt gewoon voorbij.
    Wat verdrietig dat je vriendin zo ziek is. Natuurlijk is de aandacht voor haar het belangrijkste.
    Toch ook fijn om bezig te zijn met iets moois dat uit je handen kan komen. Enige stofjes heb je gekozen, ik ben weg van deze stofjes. En je eerste blok ziet er al mooi uit.
    Veel sterkte met alle dingen deze maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De tijd vliegt inderdaad. Heb helemaal niet het idee dat Sint bijna jarig is.
    Wat is je Camelotblok leuk geworden. Wel leuk om dit nu eens van helemaal andere stof te zien. Prima keuze.
    Sterkte met je zieke vriendin.
    Groeten,

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezoekt en een reactie achter wilt laten.
Jij weet op wie jij reageert, zo wil ik ook graag weten wie op mij reageert m.a.w. ik wil ook graag weten wie jij bent. Anonieme reacties of reacties van mensen die zich niet bekend (willen) maken, worden door mij meteen verwijderd.

DOOR MIJ GEMAAKT

DOOR MIJ GEMAAKT
Stamboomquiltje

Kaffe Fasset quilt in serre

Little Sunny 2011

sjaal

Made in Holland 2001 (ontwerp Kaffe Fasset)

theemuts (eigen ontwerp)

tas (ontwerp Salgarollo)

kraamcadeautje

tasje

borduurtjes

zomerzon

winterdeken

Versailles (ontwerp Salgarollo)

Home is... (quiltje 3)

zomerdeken

Trip around the wold 2003

teatime 1999

Mary's cribquilt #1

cadeautje 2002

Marriets Mandjes

cadeautje 2002

kinderquiltje

cadeautje 2002

kerst 2002

Lappen Liber 1999

Hommage aan Annie Heslop

merklapquiltje

Japanse juweeljes in een Hollands jasje

lentemandjes

Folkart (2002 ufo)

it's not easy to bee green 2001

Hommage aan Oberkampf

Klosjeskleed (ufo)

hexenjacht 2001

Redwork (ontwerp Bunny Hill) ufo

Herfstzon

Winterblues (ontwerp Salgarollo)

Kerstster (ontwerp Salgarollo)

Amish Quilt (ufo 2001)

Dear Jane (ufo 2001)

Kerstkleed (ontwerp Salgarollo)

Sterren

Tuinquilt (variatie Kaffe Fasset)

SchƓn van ut lilluk

kerstmannen

rising sun (detail)

Y2K (top ufo 2000)

Sterren in rood

Upstairs Downstairs

cadeautje 2004

kerstsampler 1999

applicatiequiltje

Welsh quilt (ufo 2006)

Roosje (2004 Eigen ontwerp)

Pour les Dames (eigen ontwerp)

Zon, zee, zand

banenquilt (Jan Mullen techniek)

La maison (quilt 2)

eerste quiltje maart 1998

Visite (eigen ontwerp)

Miss Bennet (eigen ontwerp)

Annabel (eigen ontwerp)

Celine (eigen ontwerp)

Dorothy 2010 (eigen ontwerp)

Torchons (ontwerp Anne van Damme)

Elisabeth (eigen ontwerp)

Fleur pour Monique (eigen ontwerp)

boutis

Elise detail (ufo) (eigen ontwerp)

merklapje 1997

Georgina (reproductie antiek quiltje)