maandag 4 maart 2019

waar ik mee bezig ben......


De sneeuwklokjes in mijn tuin zijn me erg dierbaar!

33 jaar geleden als een klein polletje, in een potje, 
gekregen van mijn schoonvader
tijdens de zwangerschap van onze tweeling.


Vorige week, met dat prachtige weer bloeiden ze weelderig.

Deze sneeuwklokjes staan voor mij 
voor

HERINNERING en HOOP



Jaren en jaren en jaren.....
heb ik niet meer gebreid, wel gehaakt.
Maar nu ben ik druk aan het breien,
het patroon  is van


De bovenstaande koppen zijn gebreid van


Ik had nog nooit iets van een Engels patroon gebreid
en alles moet je leren......

Mijn eerste konijn breide ik van restjes sokkenwol.
De schoenen aan de voetjes wilden maar niet lukken 
dus maar gewoon rechte benen/ poten gebreid.

Mijn kleindochter heeft het konijn meteen meegenomen.

Daarna heb ik een konijn gebreid van Cotton Merino


En het lukte al beter dan konijn nr.1
en ook zij ging mee met mijn kleindochter

Daarna probeerde ik het mini knuffeltje 
gratis patroon van


En nu staan er dus 5 konijnkoppen op de kast te wachten,
ik moet zeggen.....

oefening baart kunst

ik ga er lekker mee door!










5 opmerkingen:

  1. Och Wilma, wat een werkelijk schattige konijntjes! Ik lees het per toeval, als je niet meer blogt, dan lees je ook geen blogs meer, ik niet althans, maar erg leuk om te zien bij jou, ik heb hier het patroontje ook liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zijn ze leuk allemaal !
    Mary Jane's Tearoom heeft ook geweldige patronen en uitstekend uitgelegd, sommige zijn ook vertaald naar het Nederlands.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke konijntjes, Die sneeuwklokjes dat is een fijne betekenis, Ik heb ze bij mijn moeder uit de tuin gehaald nadat ze was overleden en ze komen hier elk jaar tevoorschijn, toch heel speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn echt te gek! Mijn jongste haakt dus zowel mutsen als dieren en zelfs een heel dorp, wat kun je toch leuke dingen maken van wol! Veel plezier met de volgende! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezoekt en een reactie achter wilt laten.
Jij weet op wie jij reageert, zo wil ik ook graag weten wie op mij reageert m.a.w. ik wil ook graag weten wie jij bent. Anonieme reacties of reacties van mensen die zich niet bekend (willen) maken, worden door mij meteen verwijderd.

DOOR MIJ GEMAAKT

DOOR MIJ GEMAAKT
Stamboomquiltje

Kaffe Fasset quilt in serre

Little Sunny 2011

sjaal

Made in Holland 2001 (ontwerp Kaffe Fasset)

theemuts (eigen ontwerp)

tas (ontwerp Salgarollo)

kraamcadeautje

tasje

borduurtjes

zomerzon

winterdeken

Versailles (ontwerp Salgarollo)

Home is... (quiltje 3)

zomerdeken

Trip around the wold 2003

teatime 1999

Mary's cribquilt #1

cadeautje 2002

Marriets Mandjes

cadeautje 2002

kinderquiltje

cadeautje 2002

kerst 2002

Lappen Liber 1999

Hommage aan Annie Heslop

merklapquiltje

Japanse juweeljes in een Hollands jasje

lentemandjes

Folkart (2002 ufo)

it's not easy to bee green 2001

Hommage aan Oberkampf

Klosjeskleed (ufo)

hexenjacht 2001

Redwork (ontwerp Bunny Hill) ufo

Herfstzon

Winterblues (ontwerp Salgarollo)

Kerstster (ontwerp Salgarollo)

Amish Quilt (ufo 2001)

Dear Jane (ufo 2001)

Kerstkleed (ontwerp Salgarollo)

Sterren

Tuinquilt (variatie Kaffe Fasset)

Schôn van ut lilluk

kerstmannen

rising sun (detail)

Y2K (top ufo 2000)

Sterren in rood

Upstairs Downstairs

cadeautje 2004

kerstsampler 1999

applicatiequiltje

Welsh quilt (ufo 2006)

Roosje (2004 Eigen ontwerp)

Pour les Dames (eigen ontwerp)

Zon, zee, zand

banenquilt (Jan Mullen techniek)

La maison (quilt 2)

eerste quiltje maart 1998

Visite (eigen ontwerp)

Miss Bennet (eigen ontwerp)

Annabel (eigen ontwerp)

Celine (eigen ontwerp)

Dorothy 2010 (eigen ontwerp)

Torchons (ontwerp Anne van Damme)

Elisabeth (eigen ontwerp)

Fleur pour Monique (eigen ontwerp)

boutis

Elise detail (ufo) (eigen ontwerp)

merklapje 1997

Georgina (reproductie antiek quiltje)