woensdag 15 februari 2017

De eerste lentedag....

Zou het waar zijn, vandaag de eerste lentedag?!

Vanmorgen toen ik Molly uit liet, 
hoorde ik een compleet orkest van vogeltjes.
Wat hadden ze het druk... 
het was nog koud maar het voelde zoooooo goed.
Alleen al met het begin van die "muziek"
kan een dag niet meer kapot.
Nu schijnt de zon, een blauwe lucht, 
wat wil een mens nog meer?!

(deze foto is gemaakt door mijn zoon MBSimons)


Tussen de bedrijven door heb ik twee 
konijnen "koppoters" gehaakt
op vraag van mijn dochter
omdat iemand in haar vriendenkring 
een tweeling heeft gekregen.


Inderdaad, een jongen en een meisje!
het gratis patroon komt van Hilde (klik).

Verder snijd ik iedere dag wel een paar vierkantjes
en zo nu en dan maak ik daar blokjes van


en van vier blokjes
maak ik dan weer een groot blok


deze grote blokken komen later
aan het paneel met randen


Na de geel/ecru rand met driehoeken
heb ik een ecru/bloemen tussenrand gezet
zodat de lichte driehoeken in de blokken 
dan een beetje "versmelten" met deze rand.
Eerst heb ik gekleurde randen geprobeerd
maar dan werd het geheel zo "randerig"
en met één duidelijke rode rand om het paneel
vind ik het meer dan genoeg,
zo komt het paneel beter tot zijn recht.


de blokken zitten er nog niet aan
eerst een grote stapel maken
zodat ik keuze heb.

Geniet van deze prachtige dag!






3 opmerkingen:

  1. Heerlijk om 's morgens meteen al vogelgezang te horen. Er klinkt altijd blijheid in door, en dat is een goede start, wat de dag ook brengen mag.
    De quilt wordt schitterend! Veelkleurig, maar door de eenheid van het 'ecru' toch rustig. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat enig, die koppoters! Ja, was heerlijk hè even, dat lentegevoel. We kijken er allemaal naar uit.
    Prachtig wordt je quilt met dat panel in het midden. Wat zijn het toch mooie stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo groeit jouw quilt iedere keer weer een stukje. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezoekt en een reactie achter wilt laten.
Jij weet op wie jij reageert, zo wil ik ook graag weten wie op mij reageert m.a.w. ik wil ook graag weten wie jij bent. Anonieme reacties of reacties van mensen die zich niet bekend (willen) maken, worden door mij meteen verwijderd.

DOOR MIJ GEMAAKT

DOOR MIJ GEMAAKT
Stamboomquiltje

Kaffe Fasset quilt in serre

Little Sunny 2011

sjaal

Made in Holland 2001 (ontwerp Kaffe Fasset)

theemuts (eigen ontwerp)

tas (ontwerp Salgarollo)

kraamcadeautje

tasje

borduurtjes

zomerzon

winterdeken

Versailles (ontwerp Salgarollo)

Home is... (quiltje 3)

zomerdeken

Trip around the wold 2003

teatime 1999

Mary's cribquilt #1

cadeautje 2002

Marriets Mandjes

cadeautje 2002

kinderquiltje

cadeautje 2002

kerst 2002

Lappen Liber 1999

Hommage aan Annie Heslop

merklapquiltje

Japanse juweeljes in een Hollands jasje

lentemandjes

Folkart (2002 ufo)

it's not easy to bee green 2001

Hommage aan Oberkampf

Klosjeskleed (ufo)

hexenjacht 2001

Redwork (ontwerp Bunny Hill) ufo

Herfstzon

Winterblues (ontwerp Salgarollo)

Kerstster (ontwerp Salgarollo)

Amish Quilt (ufo 2001)

Dear Jane (ufo 2001)

Kerstkleed (ontwerp Salgarollo)

Sterren

Tuinquilt (variatie Kaffe Fasset)

Schôn van ut lilluk

kerstmannen

rising sun (detail)

Y2K (top ufo 2000)

Sterren in rood

Upstairs Downstairs

cadeautje 2004

kerstsampler 1999

applicatiequiltje

Welsh quilt (ufo 2006)

Roosje (2004 Eigen ontwerp)

Pour les Dames (eigen ontwerp)

Zon, zee, zand

banenquilt (Jan Mullen techniek)

La maison (quilt 2)

eerste quiltje maart 1998

Visite (eigen ontwerp)

Miss Bennet (eigen ontwerp)

Annabel (eigen ontwerp)

Celine (eigen ontwerp)

Dorothy 2010 (eigen ontwerp)

Torchons (ontwerp Anne van Damme)

Elisabeth (eigen ontwerp)

Fleur pour Monique (eigen ontwerp)

boutis

Elise detail (ufo) (eigen ontwerp)

merklapje 1997

Georgina (reproductie antiek quiltje)