maandag 26 januari 2015

Virussen

Er is en hele tijd verstreken sinds mijn vorige berichtje.

Door allerlei persoonlijke omstandigheden 
heb ik rust genomen.

Daarom heb ik een tijdje afstand genomen van mijn blog 
en van het lezen van andere blogs. 

Dat wil niet zeggen dat ik niet meer aan het handwerken ben. 
Want als het even kan, neem ik iedere dag de tijd
 om mijn naald op te pakken.

Of dat nu een 
naai (patch)naald,
een quiltnaald
een borduurnaald
een haaknaald
of een breinaald is,
dat maakt me niet uit. 
Als het maar een naald is 
waar mijn handen "rust" bij vinden...

*

Het quiltvirus gaat gewoon door...

 Ik ben zo nu en dan bezig met een oud Nederlandse klassieker 
de Levensboom van Den Haan & Wagenmakers
 met daar omheen zandlopers, gemaakt van hun sitsen.

Driehoeken zijn getekend en uitgeknipt 


en zo nu en dan gaat het doosje open 
om wat zandlopers te naaien, gewoon lekker op de hand!


*

Het haakvirus gaat ook gewoon door...

De gehaakte kinderdeken uit mijn vorig blogje is helemaal af!


Ook de gehaakte blokkendeken van attic24 (klik) 
waar ik jaren geleden aan begonnen ben, 
heb ik afgemaakt.


*

Ik ben zelfs verliefd geworden...

stapel verliefd

op Lalylala's (klik)

Wat een schatjes!!!

Eerst heb ik voor mezelf een proefversie (katoen) gemaakt,

om allerlei valkuilen te leren ontdekken.


Daarna heb ik "KIRA the Kangaroo" gemaakt



voor mijn schoondochter 

omdat zij zwanger is

van mijn eerste kleinkind!


........ ik word OMA!!!

Daarna volgde het schaap 

patroon LUPO the Lamb (Sokkenwol)

die een mooi plekje heeft gekregen bij mijn dochter thuis.


En toen had ik het virus echt te pakken......

Ik wilde Oh zo graag een serie lalylala's (klik)

gewoon voor mezelf maken.

Daarvoor heb ik alpaca wol van Drops gekocht

en daarmee maakte ik

Victor de Vos patroon "FIBI the Fox" 



Hieronder een foto om het verschil in grootte aan te geven.

Schaap LUPO van sokkenwol naald 3
oefenpop  KIRA van katoen naald 2,5 
Vos (Victor) FIBI van alpacawol naald 2



Daarna ontstond Kareltje Konijn

patroon "RITA the Rabbit" 


 met een streepjes trui ook van drops alpaca wol


en met een tunisch gehaakte rode sjaal 


en vervolgens Paultje Paddestoel

patroon "Paul the Toadstool"


met zijn voetjes in de bladeren


en zijn dubbel gehaakte hoed met stippen!

Er zullen er zeker nog meer volgen... 

want ik vind ze onweerstaanbaar!

*

Natuurlijk heb ik voor mijn eerste kleinkind ook een 

knuffelpopje gehaakt.

het patroon komt van Mari-Liis Lille (klik)

gehaakt met scheepjes stonewashed.



Dus het dekentje en popje liggen al te wachten...


*

Nu ben ik even met iets anders bezig... 

omdat ik van een echt griepvirus 

een complicatie te pakken heb

moet ik zware medicatie innemen

en daarom moet ik iets simpels in mijn handen hebben




met het originele garen van Stylecraft (klik) 

*

Verder ben ik bezig 
met het tekenen van een babyquiltje
waarvoor mijn schoondochter de lapjes al uitgezocht heeft
maar daarover later meer.








8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie verzameling Lalalaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat was jij druk met je naalden! gave poppen en prachtige dekens en ben zo benieuwd wat jij voor babydeken gaat maken! Gefeliciteerd en ik wens je schoondochter een fijne zwangerschap! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo jij bent druk bezig geweest.
    Geweldig mooi zijn die poppen van je.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie projecten allemaal. Ik vind je Lalylala's echt te schattig! Ik heb mijn eerste bijna af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, dat ik weer wat van je kan lezen, en vooral van je mooie projecten kan genieten, Ik ben ook heel verliefd op de Laylala's en heb zelfs een patroon liggen, maar het omtbreekt me nog aan de moed om te beginnen, maar als ik jouw geweldige verzameling zo zie, moet het er toch maar eens van komen (al ben ik niet zo'n haak-expert). Van Harte Gefeliciteerd met je aanstaande oma-schap!
    Ik kan je zeggen, dat het erg speciaal is (maar als je oppas-oma wordt, ook heel erg druk...).
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk Wilma, al die poppen .
    Het dekentje en de deken ook.
    Gefeliciteerd a.s. oma. Hartstikke leuk.
    2014 heeft ons 3 kleinkinderen erbij gebracht.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allereerst gefeliciteerd dat je oma gaat worden! Wat geweldig en wat spannend. En wat heb je al iets leuk voor de a.s. moeder en het kindje gemaakt!
    Dat zijn ontzettend leuke popjes en het lijkt me heerlijk handwerken. Net als die ripple deken. Ik hoop dat je snel weer helemaal de oude bent. Tot die tijd gewoon rustig aan doen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De naam Lalylala's kende ik niet maar wat zijn dát een leuke poppen!!! Ik ga gelijk eens kijken bij de link. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezoekt en een reactie achter wilt laten.
Jij weet op wie jij reageert, zo wil ik ook graag weten wie op mij reageert m.a.w. ik wil ook graag weten wie jij bent. Anonieme reacties of reacties van mensen die zich niet bekend (willen) maken, worden door mij meteen verwijderd.

DOOR MIJ GEMAAKT

DOOR MIJ GEMAAKT
Stamboomquiltje

Kaffe Fasset quilt in serre

Little Sunny 2011

sjaal

Made in Holland 2001 (ontwerp Kaffe Fasset)

theemuts (eigen ontwerp)

tas (ontwerp Salgarollo)

kraamcadeautje

tasje

borduurtjes

zomerzon

winterdeken

Versailles (ontwerp Salgarollo)

Home is... (quiltje 3)

zomerdeken

Trip around the wold 2003

teatime 1999

Mary's cribquilt #1

cadeautje 2002

Marriets Mandjes

cadeautje 2002

kinderquiltje

cadeautje 2002

kerst 2002

Lappen Liber 1999

Hommage aan Annie Heslop

merklapquiltje

Japanse juweeljes in een Hollands jasje

lentemandjes

Folkart (2002 ufo)

it's not easy to bee green 2001

Hommage aan Oberkampf

Klosjeskleed (ufo)

hexenjacht 2001

Redwork (ontwerp Bunny Hill) ufo

Herfstzon

Winterblues (ontwerp Salgarollo)

Kerstster (ontwerp Salgarollo)

Amish Quilt (ufo 2001)

Dear Jane (ufo 2001)

Kerstkleed (ontwerp Salgarollo)

Sterren

Tuinquilt (variatie Kaffe Fasset)

Schôn van ut lilluk

kerstmannen

rising sun (detail)

Y2K (top ufo 2000)

Sterren in rood

Upstairs Downstairs

cadeautje 2004

kerstsampler 1999

applicatiequiltje

Welsh quilt (ufo 2006)

Roosje (2004 Eigen ontwerp)

Pour les Dames (eigen ontwerp)

Zon, zee, zand

banenquilt (Jan Mullen techniek)

La maison (quilt 2)

eerste quiltje maart 1998

Visite (eigen ontwerp)

Miss Bennet (eigen ontwerp)

Annabel (eigen ontwerp)

Celine (eigen ontwerp)

Dorothy 2010 (eigen ontwerp)

Torchons (ontwerp Anne van Damme)

Elisabeth (eigen ontwerp)

Fleur pour Monique (eigen ontwerp)

boutis

Elise detail (ufo) (eigen ontwerp)

merklapje 1997

Georgina (reproductie antiek quiltje)