vrijdag 16 juli 2021

TOEKOMST

Misschien vreemd voor jullie om na een jaar weer eens op mijn blog te kijken, maar het is ook vreemd voor mij om iets op mijn blog te schrijven.

Wat heb ik te vertellen.....

Ik was sinds 1998 een gepassioneerde quiltster, een echte dekenstikster, ik maakte dekens, veel dekens, lappendekens....
Niet alleen voor mezelf maar ook voor mijn kinderen, vrienden, en ik hielp winkels met maken van quilts en patronen, gewoon omdat ik het allemaal zo leuk vond, zo uitdagend.

En toen volgde er jaren geleden een trauma en ik kon de draad niet meer oppakken....

Ik breide en haakte wat voor de kleinkinderen die kwamen, ik maakte nog wel een deken voor in de box als een kind daar naar vroeg maar verder kwam er niks uit mijn handen.

Ik pakte zo nu en dan een doos met onafgemaakte projecten (ufo's), dozenvol heb ik ervan, maar geen project kon me bezighouden, geen project kon mijn aandacht vasthouden.... en dan ging alles weer terug in de doos. ik tekende nog wel eens een ontwerp maar verder kwam ik niet...

En nu zit ik op mijn quiltkamer achter mijn pc, omringd door boeken, lapjes, dozenvol projecten en wat nu?

Wat nu? 
sorteren?
opruimen?
verkopen?
wegdoen?

Als ik een stoffenlade open en door de stofjes kijk en "voel" komen er mooie herinneringen boven en soms komt het gevoel van wat ik met het stofje had willen doen of zou kunnen doen. Maar ook komt het gevoel dat ik "opnieuw" wil beginnen maar dan anders, op een andere manier, misschien met andere stoffen met modernere prints....

Ideeën zijn er genoeg maar of ik nog echt gepassioneerd kan quilten, weet ik niet, dat zal de toekomst leren.....



Misschien dat ik toch maar eens wat filmpjes van Marie Kondo ga bekijken!

Wordt vervolgd









9 opmerkingen:

  1. Wat superleuk weer een bericht. Ik hoop dat je de kracht en zin vindt om weer te gaan freubelen met de stofjes. Wat een hoop stof heb je zeg, oeiii zou wel willen neuzen in die lades.
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. If I can write like you, then I would be very happy, but where is my luck like this, really people like you are an example for the world. You have written this comment with great beauty, I am really glad I thank you from my heart. online girl gurgaon
    Gurugram Girl Number
    Online Girl Number Dehradun
    Gurgaon girl number
    housewife Gurgaon
    premium health
    Health Tips

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, lang niet meer gekeken op uw blog en nu per toeval.Ik vind de quilts die u heeft gemaakt echt prachtig. B.v. De Celine en zo zijn er vele anderen. Ik hoop dat u het plezier weer terug kunt vinden.
    Groet, Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel af en toe kijk ik hier even of je misschien weer een nieuwe post hebt geplaatst. Ik ben zo benieuwd of je verder gaat, zou het zo leuk vinden nog eens wat te lezen van je.

    Ik hoop dat het trauma er niet voor zorgt dat je nooit meer een quilt maakt.

    Groet,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Best heftig zo'n trauma. Ik wil je sterkte wensen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I like these topics very much. I would like to see such topics daily, this post is very good indeed. There are people like you in the world who put forth their views. Thank you so much for posting such a great post.
    Party Girls
    Air Hostess
    Rajeev Chowk
    Sushant Lok
    Full Day
    Renuka
    Kriti
    Mohina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. First things first – where and what is the prostate? The prostate gland is an organ female to male spa near methat’s part of a man’s endocrine system.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Create a calming ambiance with soft lighting, soothing music, and scented candles. Ensure the room is warm and comfortable female to male spa home service near me

    BeantwoordenVerwijderen
  9. With the use of aromatherapy and skilled techniques, soap massage elevates the overall female to male massage home service near me experience.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezoekt en een reactie achter wilt laten.
Jij weet op wie jij reageert, zo wil ik ook graag weten wie op mij reageert m.a.w. ik wil ook graag weten wie jij bent. Anonieme reacties of reacties van mensen die zich niet bekend (willen) maken, worden door mij meteen verwijderd.

DOOR MIJ GEMAAKT

DOOR MIJ GEMAAKT
Stamboomquiltje

Kaffe Fasset quilt in serre

Little Sunny 2011

sjaal

Made in Holland 2001 (ontwerp Kaffe Fasset)

theemuts (eigen ontwerp)

tas (ontwerp Salgarollo)

kraamcadeautje

tasje

borduurtjes

zomerzon

winterdeken

Versailles (ontwerp Salgarollo)

Home is... (quiltje 3)

zomerdeken

Trip around the wold 2003

teatime 1999

Mary's cribquilt #1

cadeautje 2002

Marriets Mandjes

cadeautje 2002

kinderquiltje

cadeautje 2002

kerst 2002

Lappen Liber 1999

Hommage aan Annie Heslop

merklapquiltje

Japanse juweeljes in een Hollands jasje

lentemandjes

Folkart (2002 ufo)

it's not easy to bee green 2001

Hommage aan Oberkampf

Klosjeskleed (ufo)

hexenjacht 2001

Redwork (ontwerp Bunny Hill) ufo

Herfstzon

Winterblues (ontwerp Salgarollo)

Kerstster (ontwerp Salgarollo)

Amish Quilt (ufo 2001)

Dear Jane (ufo 2001)

Kerstkleed (ontwerp Salgarollo)

Sterren

Tuinquilt (variatie Kaffe Fasset)

Schôn van ut lilluk

kerstmannen

rising sun (detail)

Y2K (top ufo 2000)

Sterren in rood

Upstairs Downstairs

cadeautje 2004

kerstsampler 1999

applicatiequiltje

Welsh quilt (ufo 2006)

Roosje (2004 Eigen ontwerp)

Pour les Dames (eigen ontwerp)

Zon, zee, zand

banenquilt (Jan Mullen techniek)

La maison (quilt 2)

eerste quiltje maart 1998

Visite (eigen ontwerp)

Miss Bennet (eigen ontwerp)

Annabel (eigen ontwerp)

Celine (eigen ontwerp)

Dorothy 2010 (eigen ontwerp)

Torchons (ontwerp Anne van Damme)

Elisabeth (eigen ontwerp)

Fleur pour Monique (eigen ontwerp)

boutis

Elise detail (ufo) (eigen ontwerp)

merklapje 1997

Georgina (reproductie antiek quiltje)