dinsdag 7 januari 2014

Het lijkt wel lente...

Wat een prachtig weer,
het lijkt wel 
LENTE !

Gisteren zijn er jammer genoeg
 géén driekoningen geweest
ondanks het prachtige weer
en een kinderrijke buurt.

De afgelopen tijd heb ik niet veel laten zien
maar dat wil niet zeggen dat ik niet druk bezig ben geweest.
Voor de decemberfeesten 
heb ik negen mutsen gebreid
voor mijn DH en voor mijn (schoon)zonen
en voor nog wat andere liefhebbers.


Ik heb de mutsen gebreid naar 
patronen uit het bovenstaande boekje.

Ik heb wol gebruikt van allerlei kleuren Drops Alska 
en
 gebreid met rondbreinnaalden nr.7 + 8 


Ik heb niet alle mutsen, Beanies,
gefotografeerd maar hier een klein stapeltje


Van restjes sokkenwol heb ik nog (kerst)ballen gebreid
voor mijn buur(t)kinderen en voor Molly.


Ook nog wat sjaals voor bij de mutsen


en de laatste sjaal



de steek die ik gebruikt heb voor de sjaals
is de "valse" patentsteek
hier kun je een duidelijke 
video van drops (klik) zien.


Nu vind ik dat ik genoeg gebreid heb
en wil ik weer eens wat anders...

Eerst ga ik mijn quiltkamer opruimen.

prettige dag!

6 opmerkingen:

AnitaS zei

Je bent flink bezig geweest. Mooie sjaals en mutsen. Nu het weer nog om ze te dragen.

Chris zei

Jij ook nog de beste wensen voor dit nieuwe jaar. Dat mag nog wel hè?
Je hebt heel wat gebreid, ontzettend leuk en natuurlijk ook praktisch. Nu moet de winter ook nog komen!

Bed, breakfast en quilts zei

wat een productie! die valse patentsteek breide ik vroeger ook, moet wel weer even kijken hoe het ook al weer moet....

marga zei

Jij hebt niet stil gezeten. Maar het resultaat mag gezien worden.
Mooi geworden en lekker warm.
Nog de beste wensen.
Groeten
Marga

Wilma zei

tjonge jonge wat een berg breiwerk zeg! leuk maar je hebt gelijk, lekker afwisselen.

Hélène zei

Wat heb jij een werk verzet!!Hoe lang heb je hierover gedaan?
Echt heel leuk en praktisch!Gr.Hélène