dinsdag 30 oktober 2012

Dagindeling

Met Molly in huis zien de dagen er helemaal anders uit dan voorheen.

Molly eist alle aandacht op.
Hij geniet ervan om op de fiets mee te gaan
hij geniet van het wandelen
hij geniet van het spelen!
Hij is gek op het bos
met alle blaadjes die dwarrelen 
en dan komt hij  roetzwart thuis
en moet hij gewassen worden 
en daar heeft hij een ontzettende hekel aan!
 
Verder draait alles om het zindelijk maken van deze schat
en ik moet zeggen dat er nog maar zelden ongelukjes binnen gebeuren.
 Ik heb er wel een dagtaak aan
maar de liefde die je ervoor terugkrijgt maakt alles goed.

Mijn weddingquilt heb ik nog maar even opgeborgen totdat Molly wat ouder is.

En in de verloren minuutjes brei ik nu.

Ik ben begonnen aan de kerstballen van Arne & Carlos.
Vorig jaar december had ik hun boek gekregen en ben ik begonnen met breien op 5 naalden...
Nou dat is een gevecht geworden dus heb ik de naaldjes en het boek weggelegd.
Maar na meer dan 18 paar gebreide sokken verder heb ik het nog eens geprobeerd.
De 5 naaldjes heb ik na opnieuw een gevecht weggelegd
en ik heb mijn rondbreinaald gepakt.....
 dat werkt voor mij gewoon veel beter!
De eerste drie kerstballen zijn af.....

 
En natuurlijk wilde Molly ook een bal...

En nog een.....

maar dan van restjes katoen.
 
En toen mijn dochter en schoondochter mijn breiwerk zagen,
wilden ze eigenlijk ook wel heel graag een gebreide col/sjaal...
Met van die ribbels...
dus die heb ik toen gebreid
en de meiden zijn er erg blij mee
zeker nu het weer omgeslagen is.


Voorlopig houd ik het dus op kleine werkjes tussendoor!

Zoals een klein borduurtje....


dat ik voor Willy
van de prachtige blogs
hejtjorven (klik) en detantevantjorven (klik)
maakte.

Want van Willy kreeg ik zomaar
dit prachtige bordje voor mijn verzameling.
Nogmaals heel hartelijk bedankt, Willy!!!
 


Er hangen nu 38 blauwe bordjes aan mijn serre muur
en het is iedere dag weer een feest om naar te kijken.


 Maar terug naar Molly,
ik houd me voorlopig wel bezig
met deze boef!

Groetjes, Wilma

17 opmerkingen:

  1. Dag Wilma,
    Molly ziet er een echte deugniet uit, net zoals onze kater Arthur. Hij is bijna 6 maanden en gooit al mijn naaigerief van de tafel. Hij wil overal bij zijn en begint overal mee te spelen tot het op de grond ligt en dan verdwijnt het onder de kasten.
    Maar we vinden hem wel een schatje.
    Groetjes en hopelijk tot binnenkort, misschien tijdens de open dagen bij Kristel???
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooohhh wat een snoepie!!! dat zul je vast wel vaak horen als je met haar buiten loopt. ja hoor..de liefde die je krijgt van zo'n beestje maakt alles goed...zo werkt dat! je bent met leuke kleine werkjes bezig, prachtig je speldenkussentje!! Fijne dag, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh het is ook een schat van een beestje en ja als ze jong zijn willen ze veel aandacht, maar die grote meid hier wil ook aandacht hoor, gelukkig doet ze ook hele lange dutjes! Gaaf borduurtje dat zal ze wel heel leuk vinden en dat jij zo'n mooie verzameling bordjes hebt hangen, echt gaaf om te zien! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze ziet er ook wel schatttig uit, zo'n onschuldige blik. Ach al die grotere quilts komen wel weer. Fijne dag ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een knapperd toch en zo te zien hoef je toch niet helemaal stil te zitten en voor de rest zal het genieten zijn met hem/haar?
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk herkenbaar blogje!
    En ja hoor, breien en borduren zijn de
    enige dingen, die nu lukken. Ik vind
    het wel knap van Molly, dat het kleine
    ding goed meeloopt aan het riempje, dat is hier nog steeds worstelen, wat
    je ook probeert. En fotograferen tussen de kastanjes, zonder dat ermee
    wordt weggehold... Het is een dotje!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk hè zo n puppy hondje geniet er maar van het is een dotje Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Molly, je bent een dot. Ik kan me voorstellen dat je bazinnetje veel tijd aan je besteedt. Jij weet natuurlijk stiekem dat met die lieve trouwe hondenoogjes heel veel te bereiken is bij je bazinnetje. Geef haar maar heel veel liefde, want zij is een heel lief quiltvriendinnetje van me. Dikke kus van het bazinnetje van James en Oliver!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een snoepie is Molly. Dan maar even wat kleinere werkjes maken. Is ook zo leuk om te doen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan me goed voorstellen hoe je van Molly geniet. Leuke werkjes heb je gemaakt. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Och Molly wat ben jij een schat!! Mocht je ooit een logeeradres zoeken hihihihi ben je hier van harte welkom hoor.
    Een dikke knuffel van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatje is het. Ja hoor je rust is voorlopig wel weg. Maar acht dat is toch ook helemaal niet erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooooooh wat een dróppie!!!! Met zo'n knuffelhondje in huis kom je toch ook net meer aan quilten toe hé?
    Het is natuurlijk best een tijdrovend karweitje om zo'n hondje zindelijk te maken, maar zoals je al zegt... je krijgt er ook heel veel voor terug. En dat zindelijk maken duurt gelukkig meestal maar even. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou ja, voor Molly leg je natuurlijk alles opzij. Wat een drop!! Heerlijke knuffel. Daar moet je lekker de tijd voor nemen om zo'n hondje op te voeden en mee te spelen en gewoon naar te kijken. Hartstikke leuk.
    Ik vind het knap hoor, dat kerstballengebrei. Ze zijn enig! Dat breien is inderdaad nu makkelijker om te doen, je pakt het even op en je kan het ook zo weer wegleggen. Veel plezier met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Molly zal zeker een hand vol zijn, maar wat een mooie briesels heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hallo Wilma! ik ben een collega van Hanneke en zij liet me net jouw site zien. Wat een prachtige dingen maak je zeg, werkelijk schitterend! Ik wilde je dat gewoon even laten weten en vertellen dat ik het enorm knap vind! fijne dag! groeten, Danielle

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezoekt en een reactie achter wilt laten.
Jij weet op wie jij reageert, zo wil ik ook graag weten wie op mij reageert m.a.w. ik wil ook graag weten wie jij bent. Anonieme reacties of reacties van mensen die zich niet bekend (willen) maken, worden door mij meteen verwijderd.

DOOR MIJ GEMAAKT

DOOR MIJ GEMAAKT
Stamboomquiltje

Kaffe Fasset quilt in serre

Little Sunny 2011

sjaal

Made in Holland 2001 (ontwerp Kaffe Fasset)

theemuts (eigen ontwerp)

tas (ontwerp Salgarollo)

kraamcadeautje

tasje

borduurtjes

zomerzon

winterdeken

Versailles (ontwerp Salgarollo)

Home is... (quiltje 3)

zomerdeken

Trip around the wold 2003

teatime 1999

Mary's cribquilt #1

cadeautje 2002

Marriets Mandjes

cadeautje 2002

kinderquiltje

cadeautje 2002

kerst 2002

Lappen Liber 1999

Hommage aan Annie Heslop

merklapquiltje

Japanse juweeljes in een Hollands jasje

lentemandjes

Folkart (2002 ufo)

it's not easy to bee green 2001

Hommage aan Oberkampf

Klosjeskleed (ufo)

hexenjacht 2001

Redwork (ontwerp Bunny Hill) ufo

Herfstzon

Winterblues (ontwerp Salgarollo)

Kerstster (ontwerp Salgarollo)

Amish Quilt (ufo 2001)

Dear Jane (ufo 2001)

Kerstkleed (ontwerp Salgarollo)

Sterren

Tuinquilt (variatie Kaffe Fasset)

Schôn van ut lilluk

kerstmannen

rising sun (detail)

Y2K (top ufo 2000)

Sterren in rood

Upstairs Downstairs

cadeautje 2004

kerstsampler 1999

applicatiequiltje

Welsh quilt (ufo 2006)

Roosje (2004 Eigen ontwerp)

Pour les Dames (eigen ontwerp)

Zon, zee, zand

banenquilt (Jan Mullen techniek)

La maison (quilt 2)

eerste quiltje maart 1998

Visite (eigen ontwerp)

Miss Bennet (eigen ontwerp)

Annabel (eigen ontwerp)

Celine (eigen ontwerp)

Dorothy 2010 (eigen ontwerp)

Torchons (ontwerp Anne van Damme)

Elisabeth (eigen ontwerp)

Fleur pour Monique (eigen ontwerp)

boutis

Elise detail (ufo) (eigen ontwerp)

merklapje 1997

Georgina (reproductie antiek quiltje)